Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Ένα καρκινάκι με ωροσκόπο ... ήλιο!


Η λέξη. Η κακιά λέξη. Αυτή που μπροστά της όλοι σιωπούν. Και πίσω από τις πόρτες αγώνας. Αγώνας στα νοσοκομεία, αγώνας στο τραπέζι των χημειοθεραπειών. Αγώνας άνισος.


Τα πρώτα σημάδια έκαναν την εμφάνισή τους όταν ήταν παιδί. Ένα κορίτσι με όμορφες μπούκλες που ονειρευόταν μία μέρα να χτίζει κτίρια και ουρανοξύστες. «Προσπαθούσα να σηκώσω τη σχολική μου σάκα και δεν είχα δυνάμεις, με έπιαναν ξαφνικά πόνοι στην πλάτη και δεν μπορούσα να κοιμηθώ μέχρι να ξημερώσει. Εκεί άρχισα να αναρωτιέμαι ότι κάτι άλλο συμβαίνει και να αμφισβητώ τα λόγια της μητέρας μου, πως μπορεί να κρύωσα γιατί δεν στέγνωνα τα μαλλιά μου μετά το μπάνιο το βράδυ ή ότι είμαι στρεσαρισμένη από τις επιδόσεις μου στο σχολείο».

Η διάγνωση δεν άργησε να έρθει. «H κόρη σας κυρία Καλλιώρα έχει Λέμφωμα non Hodgkin’s στο μεσοθωράκιο. Μια κατηγορία κακοήθειας». Η γιατρός προστάζει την μετακόμιση. Από το παιδικό κρεβάτι στο δωμάτιο του νοσοκομείου, στην εντατική, στο ρινγκ.«Ξαφνικά από εκεί που είχες το κρεβατάκι σου με την κουβερτούλα της μαμάς, βρίσκεσαι καλωδιωμένη στο κρεβάτι της εντατικής για 23 ημέρες χωρίς να ξέρεις το τι θα σου ξημερώσει». Οι γονείς της μιλούν παραπλανητικά μπροστά της για απλή πνευμονία, η Αργυρώ ψάχνει τα χαρτιά των γιατρών και ανακαλύπτει ότι ανήκει στο Ογκολογικό Τμήμα!

Οι θεραπείες βαριές και οι πρώτες τρίχες, ακουμπισμένες στο βρεγμένο μαξιλάρι, ξεθωριάζουν τα όνειρά της. «Αρχικά, εφόσον είχα ταλαιπωρηθεί στην εντατική, δε με απασχολούσαν και τόσο οι θεραπείες, αν και μου ακούγονταν αρκετές σε αριθμό, γιατί απλά ήθελα να γίνω καλά με κάθε τρόπο. Δεν άργησε όμως η ψυχολογική πτώση με την ανακοίνωση των παρενεργειών (χάσιμο μαλλιών, ναυτίες, εξανθήματα και άλλα) που όντας έφηβη θα μου κόστιζαν, γιατί θα άλλαζε για μεγάλο χρονικό διάστημα το παρουσιαστικό μου». Απογοήτευση και άρνηση. Ο «δράκος» του παραμυθιού κάνει επίδειξη της φλόγας του.

Μία Τετάρτη η πόρτα του νοσοκομείου ανοίγει και η Αργυρώ γνωρίζει τη δική της «πριγκίπισσα». «Μια μέρα με επισκέφτηκε στο δωματιάκι του νοσοκομείου μια πανέμορφη 23χρονη με υπέροχα μακριά μαλλιά. Λεγόταν Ξανθή και μου ανακοίνωσε ότι θα έρχεται κάθε Τετάρτη για οτιδήποτε τη χρειαστώ, διότι είχε νοσηλευτεί και αυτή στο Ογκολογικό και μπορούσε να μου λύσει τυχόν απορίες σε θέματα που ούτε οι ίδιοι οι γιατροί δεν θα μπορούσαν να με βοηθήσουν. Οπότε με την παρουσία της έπαιρνα κουράγιο και κάθε Τετάρτη της ανακοίνωνα την άψογη πορεία που είχαν πάρει οι θεραπείες μου και ότι ετοίμαζα κάθε μέρα τη ζωή που θα ακολουθούσε».




Δέκα χρόνια μετά η Αργυρώ αγναντεύει τον ήλιο χωρίς ορούς, χωρίς εμετούς, χωρίς καροτσάκι.

Φοιτήτρια, πλέον, της Αρχιτεκτονικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ετοιμάζει τη διπλωματική της. Το θέμα; Μα φυσικά ο Καρκίνος! «Η διπλωματική μου θα αφορά τη δημιουργία ενός “Κτιρίου Χαράς” για παιδιά που νοσούν από καρκίνο. Ένα κτίριο όπου θα απαγορεύονται οι λευκές ιατρικές στολές. Έμπνευση μου ήταν το ίδιο το “Κύτταρο”», λέει υπερήφανα και δείχνει τις φωτογραφίες του συλλόγου.

Η ίδια, το τελευταίο διάστημα, ανήκει στα «Κυτταρόπουλα». «Πρόκειται για έναν σύλλογο ενηλίκων με καρκίνο κατά την παιδική και εφηβική ηλικία που βοηθάει τα παιδιά που νοσούν να καταλάβουν με τον καλύτερο τρόπο ότι ο καρκίνος δεν είναι επάρατος και ότι μπορεί να ιαθεί. Επισκεπτόμαστε τακτικά τα παιδιά που νοσηλεύονται στο Ογκολογικό Νοσοκομείο καθώς και στον ξενώνα της “Φλόγας” για να τα απασχολούμε και να τους λύνουμε κάθε απορία. Όταν πιστέψεις σε κάτι, σε συνεργασία με την καλή ψυχολογία και τους ανθρώπους που αγαπάς δίπλα σου, μπορείς να καταπολεμήσεις τα πάντα». Η μικρή Αργυρώ έγινε η Ξανθή στα μάτια του Αποστόλη, της Κωνσταντίνας και όλων των παιδιών που δίνουν σήμερα τη δική τους μάχη.


Πρέπει να με αφήσει για να ασχοληθεί με τη διπλωματική της. «Σήμερα θα αρχίσω να μελετάω το παιδικό τμήμα», μου λέει με περηφάνια. Στο βάθος της καφετέριας, όπου τη συνάντησα, μία εκπομπή αναλύει τις εβδομαδιαίες προβλέψεις για τα ζώδια. Η ίδια κοντοστέκεται στην οθόνη και ζητάει να αυξηθεί η ένταση. «Προβλέπεται δύσκολη εβδομάδα για εσάς τα καρκινάκια», αναφέρει η ξανθιά παρουσιάστρια. «Τρίχες! Εμείς έχουμε ωροσκόπο… ήλιο»!


Πηγή: http://maga.gr

Συντάκτης άρθρου, Ευθύμιος Σαββάκης, δημοσιογράφος



https://www.facebook.com/groups/325658260791017/?fref=ts



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου