Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Πρόβλημα και Προβληματισμός!

 

Με αφορμή την "Παγκόσμια Ημέρα κατά του παιδικού καρκίνου," Θέλω να σας γράψω ένα αληθινό περιστατικό, έναν αληθινό διάλογο.

Μία απελπισμένη μητέρα, μία φοβισμένη μητέρα κλαίγοντας απευθύνεται σε μία άλλη μητέρα για να της πει το πρόβλημα της. (Ας ονομάσουμε την πρώτη μητέρα Α και την δεύτερη μητέρα Β)

Α- είμαι απελπισμένη, θέλω να αυτοκτονήσω, θα μου πάρει η τράπεζα το σπίτι, γιατί δεν μπορώ να πληρώσω το στεγαστικό δάνειο, δεν θα έχουν στέγη τα παιδιά μου, δεν θα μπορώ να τα ταΐσω. Τι θα κάνω; Θα τρελαθώ.

Β- Μη λες χαζομάρες ότι θα αυτοκτονήσεις. Κινήσου μίλα με την τράπεζα, πες ποιά είναι η οικονομική σου κατάσταση, βρες κάποιον και συμβουλέψου τον, δεν μπορεί να μην υπάρχει μία λύση. Σίγουρα υπάρχει μία λύση. Σήκωσε το κεφάλι ψηλά και αντιμετώπισε την κατάσταση.

Α- Δεν υπάρχει λύση.

Β- Δεν μπορώ να ακούω τέτοια, είμαι σίγουρη ότι υπάρχει λύση.

Α- Μιλάς με σιγουριά γιατί δεν κινδυνεύουν τα δικά σου παιδιά να μείνουν στο δρόμο, δεν κινδυνεύουν τα δικά σου παιδιά να μείνουν χωρίς φαγητό, δεν έχεις τέτοιο πρόβλημα για να με καταλάβεις.

Β- Όχι δεν έχω τέτοιο πρόβλημα, έχω άλλο πρόβλημα το οποίο το γνωρίζεις πολύ καλά. Και ξέρεις κάτι; Εγώ παίρνω το δικό σου το πρόβλημα, εσύ παίρνεις το δικό μου;

Η μάνα Α δεν μιλάει, κατεβάζει το κεφάλι και δεν μιλάει.

Β- Θα ήθελα να έχω το δικό σου πρόβλημα, θα ευχηθώ με όλη μου την ψυχή, με όλη μου την δύναμη εσύ και κάθε μάνα να μην έχει ποτέ το δικό μου πρόβλημα.

Η σιωπή κρατάει για λίγα λεπτά ακόμα, η μάνα Α σηκώνει τα μάτια της προς την μάνα Β και λέει.

Α- Πόσο δίκιο έχεις, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ αυτό.

Β- Πρόβλημα είναι μόνο τα προβλήματα υγείας και πόσο όταν πρόκειται για παιδιά, για όλα τα άλλα υπάρχει πάντα μία λύση, γιατί όλα τα άλλα είναι απλά προβληματισμοί.

Η μάνα Α κατάλαβε πολύ καλά τι εννοούσε.

Η μάνα Β είχε παιδί που πάλευε με τον καρκίνο.

Αυτό είναι ένα πραγματικό γεγονός που έγινε πριν πολλά χρόνια.

Η μάνα Α κατάφερε και δεν έχασε το σπίτι της, τα παιδιά της μεγάλωσαν και παλεύουν όλοι μαζί να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις της ζωής.

Το παιδί της μάνας Β είναι καλά, ακόμα νοσεί από το καρκίνο, βλέπεις είχε την πιο σπάνια μορφή, οι γιατροί 12 χρόνια πριν που έγινε η διάγνωση είπαν στην μητέρα ότι ήταν από τα πρώτα παιδιά στο κόσμο. Νοσεί αλλά δεν σταμάτησε να παλεύει, δεν σταμάτησε να ζει, δεν σταμάτησε να κάνει όνειρα, δεν σταμάτησε να σχεδιάζει την ζωή του, δεν σταμάτησε γιατί δεν άφησε το καρκίνο της να γίνει πρόβλημα. Αυτό το κορίτσι σήμερα κοντεύει να τελειώσει την Ιατρική Σχολή, κάνει σχέδια και προγραμματίζει για την ειδικότητα της ως γιατρός.

Η μάνα Β είμαι εγώ.

Το παιδί είναι η κόρη μου, νόσησε σε ηλικία 12 ετών, σήμερα είναι 24, νοσεί ακόμα αλλά είναι πλέον αντιμετωπίσει η κατάσταση της. (Έτσι τουλάχιστον πιστεύουμε σύμφωνα με την πορεία της ως τώρα)

 

Πηγή: https://cancergr.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου